“Business has only two functions — marketing and innovation.” - Peter F. Drucker
Kundestrategier
Vi jobber alltid med utgangspunkt i kundene, og sentrale spørsmål er: Hvordan vinne-, utvikle-, beholde- og behandle våre kunder effektivt slik at de får den rette opplevelsen.
Ta en tydelig posisjon
Som grunnlag for merkevareutvikling og posisjonering tar jobber vi med et sterkt ”Value proposition” – som kjernen i tilbudet til markedet.
Merkevarebygging handler om hva vi etterlater av opplevelse hos våre kunder i alle deres kontaktpunkter med varemerket og inntrykket potensielle kunder får fra det de ser og hører og kjenner i kontakt med produktet /tjenesten. Det vil si hvilken posisjon vi tar i hodet på målgruppen.
Freedom Consulting har sin styrke i å bygge merkevarer for virksomheter der mennesker har en stor påvirkning på opplevelsen. Der kulturutvikling og ”living the brand” er av avgjørende faktorer.
Lojalitet
FREEDOM Loyality Prinsiples 3H konseptet bygger på at sterke merkevarer appelerer til det rasjonelle (headshare), det emosjonelle (heartshare) og det praktiske/tilgjengelighet (handshare)
Noen viktige utfordringer vi bidrar på:
- Hva skal vi profilere oss på i forhold til målgrupper og konkurrenter?
- Hva er vår unikhet /ønskt etterlatte inntrykk?
- Hvordan bygge kommunikasjonen/ interaksjonen for å å komme dit?
- Hvordan beskriver vi vår merkevare og fyller varemerket med innhold?
- Hvordan organiserer vi merkevaren/arkitektur?
- Hvordan måler vi merevarestyrke- og utvikling?
Prosjekter
- Posisjoneringsstudier.
- Merkevareprosjekter/strategier.
- Merkevaremålinger.
- Merkevare og kulturprosjekt.
- Operasjponalisering av merkevarestrategien.
- Navneprosesser- og design
Les mer om Strategi og forretningsutvikling og Prestasjonsutvikling og måling